Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mi fán terem az úgynevezett munkavállalói lojalitás?

A GfK Nemzetközi Alkalmazotti Elkötelezettség felmérése szerint a 29 évesnél fiatalabbaknak csak a 21 százaléka erősen elkötelezett a munkaadója felé, szemben a hatvanas éveikben járó dolgozók 31 százalékával. A munkavállalók legfőképpen a munkahelyi nyomást érzik, ami hosszú távú megtartási problémákat okoz a vállalatok és az országok számára.

Mi is a munkavállalói lojalitás? Azt jelenti, hűségesek, vagyunk a munkánkat adó cégünkhöz, és elkötelezettek vagyunk a cég küldetése mellett. Ez a fajta hűség nem igazán azt jelenti, hogy az aktív, munkával töltött életszakaszunkat egy munkáltatónál kell eltöltenünk. Nem is ez a cél, hiszen a „life long learning”, a változatos célok és kihívások keresése ugyancsak hozzáad egy ember jelleméhez.

Jelen munkapiaci helyzetben elvárható egy cég valamennyi alkalmazottjától, hogy munkaadójának cégfilozófiájával, a munkamorállal és a cége eszméivel egyetértsen. Az elvárható talán kicsit erős fogalom, de mindenképpen előnyös, hiszen az emberi erőforrás akkor használható fel jól, ha mindkét fél kölcsönös megelégedésére szolgál a munkakapcsolat. Bizonyíthatóan akkor teljesít jól a dolgos kéz, ha a munkakörnyezetében jól érzi magát; és a rábízott feladatot a megfelelő felkészültségi szintjén, a cég érdekeit (is), szem előtt tartva látja el.

Törekedjetek Ti magatok is arra, hogy olyan cégnél sikerüljön elhelyezkednetek, melynek céljaival és kommunikációjával egyet tudtok érteni, így segítve a saját, és a jövőbeni munkaadótok munkáját!

Bizony, véget ért a Munkaerő-piaci Kalauz program téli álma, lerázta végtagjairól a jeget, hogy újult erővel vágjon neki a 2014-es tavaszi időszaknak, újabb és újabb osztályokat felkészítve a munka világára!

A hiánypótló és rendhagyó osztályfőnöki óra, melynek keretein belül a –többnyire - végzős középiskolás diákok ismerkedhetnek meg közelebbről a munkavállaláshoz szükséges jogi ismeretekkel és kötelezettségeikkel! Ez a program évente közel 8000 diáknak segít, hogy rendezettebb gondolatokkal, biztosabb háttértudással lépjenek ki a nagybetűsbe.

Ha Te is szeretnéd, hogy osztályfőnöki óra keretein belül segítsük osztályodat egy ilyen előadással, írj e-mailt a godrei.fannivfurgediak.hu címre, benne az iskolád pontos nevével és címével!

 

0 Tovább

Állásbörzék Youngline-al fűszerezve

A tavalyi év során a főiskolai és egyetemi hallgatók 13 állásbörzén találkozhattak a Fürge Diák Iskolaszövetkezettel, köztük a Budapesti Gazdasági Főiskola, a tatabányai Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, a Szolnoki és Nyíregyházi Főiskola, a gödöllői Szent István Egyetem, a Szegedi Tudományegyetem, a Kecskeméti Főiskola, a Heves megyei Károly Róbert és Eszterházy Károly Főiskola karriernapján és nem utolsósorban a Corvinus Egyetem KarrierExpon jelentünk meg a diákság színe-java előtt. 2014-ben újabb főiskolákkal és egyetemekkel léptünk együttműködésbe, mely karriernapokon a Humánia Youngline szolgáltatással is megismerkedhetnek a fiatalok és a vállalatok. Humánia Youngline programunk 2013-ban a tavaszi HVG Állásbörzén mutatkozott be, mely 2014-ben sem hiányzik majd a kiállítók soraiból. Ebben az évben nem csak a fővárosnak mutatjuk majd be személyesen utánpótlás nevelő programunkat, hanem a többi régióban szervezett állásbörzéken is megismerhetik a fiatalok és a vállalatok HR-esei. Szolgáltatásunk - Humánia YoungLine Akadémia néven – megtalálja, képzi és átadja a vállalatok számára a minőségi, képzett munkavállalókat, hiszen két partnerszervezetünk, az EMTREK Kft. segítségével a tréningek biztosítása, a Tudomány Nyelviskola támogatásával a nyelvi képzések biztosítottak. A Humánia YoungLine szolgáltatás híd a munkavállalók és a vállalatok közt, hiszen egyszerre támogatja a HR-esek utánpótlás folyamatait, és biztosít lehetőséget a munkavállalási szándékkal rendelkező diák munkatársaink számára.

0 Tovább

A Fürge Diák Iskolaszövetkezet gyöngyösi irodájának bemutatkozása

Kedves Diákok!

Örömömre szolgál, hogy bemutathatom Nektek az Irodánkat és Gyöngyös városát!

Engem Magyariné Harman Viktóriának hívnak és a gyöngyösi irodában dolgozom projektvezetőként. Az Iskolaszövetkezetet heves megyében Csillik Zsuzsannával képviseljük. A kolléganőm a munkáját az egyik legnagyobb partnerünknél végzi, így az irodában velem találkozhattok. A mi fő feladatunk, hogy a Ti elképzeléseiteket a munkával kapcsolatban összehangoljuk az éppen aktuális lehetőségekkel.  Az irodánk koordinálásáért felelős Könyves Viktor régióvezető, akihez Heves és Nógrád megyén kívül Borsod-Abaúj-Zemplén megye is tartozik. Csintalan Zsolt szintén a csapat tagja, akinek a feladata minél több új munkalehetőség felkutatása. Úgy gondolom az Iskolaszövetkezet nagyon jó lehetőségeket nyújt számotokra, hogy belekóstoljatok a munka világába, hiszen utána nagyobb önbizalommal és lelkesedéssel indulhatok el a nagybetűs életbe.

A fentieket kívül bemutatnám egy pár sorban azt a várost „Ahol a Nap és a hegy összeér”.  Gyöngyös a páratlan szépségű Mátra hegy lábánál helyezkedik el, így a Mátra fővárosa is egyben. A Mátrában található Magyarország legmagasabb pontja Kékestető. A város a történelem során sajnos többször is a tűz martalékává vált, de a hamvaiból főnixmadárként mindig újjászületett.

A belvárosban egy szobor emlékezteti a város lakóit a lángokra a „vörös kakasra” A mátraaljai város mediterrán hangulatú Fő terével várja a látogatóit, mely a hosszú nyári estéken rengeteg diák kedvenc helye, ahol számos koncertet és rendezvényt tartanak. További nagy látványosság a Mátra Múzeuma, mely helyileg az Orczy kastélyban található, itt a helytörténeti és vadásztörténeti bemutatón kívül őslénytani kiállítás is megtekinthető köztük a múzeum legnagyobb látványossága a mamutcsontváz. A város szélén helyezkedik el a Károly Róbert Főiskola melynek hallgatóinak a száma több, mint a 10000 fő, az oktatás magas színvonalú az Iskola nagyon korszerű és jól felszerelt. A Zsuzsival együtt Én is ezen a Főiskolán végeztem. A tanulás után a jól megérdemelt szórakozásra a legjobb hely a város déli részén található Blue Box diszkó, mel több száz fiatalt vont be minden hétvégén.

Még sokáig sorolhatnám mi minden található itt Gyöngyösön, de a legjobban teszed, ha eljössz és Te magad szemügyre veszed! Viszont ha már itt jársz, ugorj be hozzánk, az is lehet, hogy az életed legnagyobb lehetőségét találod meg nálunk! Hiszen egy olyan városban „Ahol a nap és a hegy összeér” csak jó dolgok történhetnek!

 Várunk szeretettel!

0 Tovább

Hogyan írjunk beadandót?

A beadandó írás többnyire az egyetemisták kiváltsága, de gyakran várják el a középiskolákban is. Milyen egy jó házi dolgozat? És mik azok a tipikus hibák, amiket könnyen elkerülhetünk? Erre keressük most a választ.

 

A beadandók elsőszámú fokmérője természetesen a tartalom. A tartalmi hibákat könnyen elkerülhetjük alapos utánanézéssel, és releváns szakirodalom használatával. Érdemes kerülni az interneten keringő szerző nélküli cikkeket, forrásokat, jobb, ha tudjuk, hogy kitől származik egy-egy gondolat. Tipikus hiba, amikor nem pontosan idézünk valakit, vagy nem a témában szakértő szerzőtől veszünk át valamit, és így pontatlanságok, esetleg hamis következtetések áldozati lehetünk.

A formai követelmények szoktak még gondot okozni. A legtöbb egyetem egy kidolgozott követelményrendszerrel segíti tanulóit, de általában a középiskolákban is elmondják, mit várnak a diákoktól. Ez többnyire a Times New Roman, vagy más könnyen olvasható betűtípus, a 12-es, vagy akörüli betűméret, valamint, hogy a szöveg 1,5- es sorkizárttal írt legyen, szintén a jó átláthatóság érdekében. Érdemes a bekezdéseket is elkülönítenünk egymástól, így dolgozatunk tisztázottnak, átgondoltnak tűnik.

A legtöbb hibát mégis a hivatkozásokkal, források megjelölésével kapcsolatban ejtjük. Nem egy kellemes élmény, mikor egy-egy rossz hivatkozás miatt visszadobják a beadandónkat, úgyhogy nem árt betartani az ezzel kapcsolatos szabályokat. Első számú parancsolat: Mindig hivatkozunk! Semmit sem vehetünk át úgy valakitől, hogy nem jelöljük meg őt a gondolat forrásaként, hiszen az plágium, és a legtöbb esetben azonnal visszadobják a dolgozatot. Az sem mindegy, hogy hogyan jelöljük meg a szerzőt. Ha szó szerint idézünk valakitől, azt idézőjelbe kell tenni, és zárójelben jelezni a forrást rövid, ám az idézet pontos helyét oldalszámmal jelző formában: (szerző vezetékneve, kiadás évszáma: oldalszám). Az irodalomjegyzékben ettől függetlenül pontosan meg kell jelölni ezt a forrást is. Ha nem szó szerint idézünk, nem kell idézőjelbe tenni, de a mondat után zárójelben szerepelnie kell az idézett szerző vezetéknevének és a kiadás évének. A dolgozat végén pedig mindig fel kell tüntetni az irodalomjegyzéket, amelyben a dolgozathoz felhasznált összes forrást fel kell sorolni. Könyvek esetén az alábbi módon: Szerző (kiadás éve) Könyv címe, Kiadás helye: Kiadó; tanulmánykötetben megjelent írások esetén pedig így: Szerző (kiadás éve) „Tanulmány címe” in Szerkesztő(k) neve (szerk.) Könyv címe, Kiadás helye: Kiadó. Oldalszám. Ha folyóiratból származik a forrásunk, akkor így jelöljük: Szerző (kiadás éve) „Tanulmány címe” in Folyóirat címe, évfolyam, szám, oldalszám; ha pedig internetes forrásunk van, akkor így: Szerző (amennyiben meg van jelölve), publikáció éve (amennyiben meg van jelölve) cikk címe. Elérhető az interneten: URL. Itt azt is fontos megemlíteni, hogy az irodalomjegyzéket nem forrástípusok szerint soroljuk fel, hanem abc- rendben. A beadandó írásban egyébként a nekikezdés a legnehezebb, a többi, ha figyelünk ezekre a szabályokra (és jó témánk van), már könnyen megy.

Vipler Krisztina

0 Tovább

Hogyan éljük túl a vizsgaidőszakot?

Vizsgaidőszak – a valóra vált rémálom. Egyetemi éveidnek az a szakasza, amit évente kétszer megpróbálsz túlélni. Ez persze sikerül, de mit tegyünk, hogy kevésbé legyen terhelő és nyomasztó?

„Rend a lelke mindennek”, halljuk sokszor. Valóban, ha rendszert iktatsz a vizsgaidőszakba, kiszámíthatóbb, mennyi idő áll rendelkezésre a tanulásra. Egyénenként változó, hogy ki mikor tud a leghatékonyabban tanulni, van, aki az éjszakai életmódra esküszik, van, aki reggel korán kel, majd az estéket pihenéssel tölti. Jó, ha ezt ki tudod tapasztalni, neked mikor fog a legjobban az agyad, és ennek megfelelően rendezed be a napjaidat a vizsgaidőszakra. Csinálj napirendet, vesd papírra és tűzd ki a faladra ízléses dekorációval.

A feszített menetrendbe mindenképp iktass be pihenést is, ami nem feltétlenül filmezés vagy internetezés, az egész napos (éjszakás) üldögélés után jót tesz egy kis mozgás. Fuss egy kört a lakótelepen, vidd el sétálni a kutyát, vagy csak kergesd meg a galambokat egy parkban, a lényeg, hogy mozgás közben friss levegőt is szívj. Ha az alvás idejére nem csak szellemileg, hanem testileg is kimerült vagy, kevésbé leszel ideges, jobban alszol, és növelheted a tanulási teljesítményedet.

Ne sanyargasd magad, egyél rendesen, fogyassz sok folyadékot, kiváltképp, ha kávéfüggő vagy. A kávé vízhajtó, ezért fontos a folyadékpótlás.

Helyezd magad kényelembe, találd meg, hol tudsz a legkényelmesebben tanulni, de hagyj lehetőséget a helyzetváltoztatásra is. Biztosítsd a tanulás nyugalmát egy kis előkészülettel. Tarts magadnál ásványvizet vagy teát és némi csipegetni valót. A legjobb, ha gyümölcsöt (is) eszel közben. Felvágva pedig falatonként nassolhatsz, ha elakadsz valahol, ez lendületet adhat.

Tudom, hogy a közösségi oldalak egyben tanulmányi információforrások, de ha napi pár alkalommal nézel csak rá, akkor sem maradsz le semmi fontosról. A zavaró tényezőket próbáld meg kizárni, lekapcsolni.

Ideális esetben egyszerre csak egy vizsgára készülsz, de ez sokszor csak vágyálom. Próbáld meg összehangolni az okulást, ha úgy érzed, az egyik tárggyal ideiglenesen megcsömörlöttél, folytasd egy másikkal, lehet, hogy arra épp fogékonyabb az agyad.

Tedd magadévá a tananyagot! Húzd alá színes tollal a fontos dolgokat, vezess be saját jelölési rendszert, rajzolj ábrákat a jegyzeted szélére, öntapadós papírral egészítsd ki a jegyzeted, írj rá magyarázatot, rövid vázlatot, vagy csak rajzolj egy mosolygós arcot bátorításként.

Siker esetén jutalmazd magad, néha engedélyezz magadnak egy-egy találkozást a barátokkal, amikor nem foglalkozol aktívan a tanulással.

Ha úgy érzed, mindent megtettél, mégsem sikerült elsőre a vizsgád, vagy csak nem látod a vizsgák végét, ne add fel! Vedd számba, mi az, ami még menthető, optimalizálj. Néha az utolsó pillanatban is csodákra képes az ember, és a tanárnak is lehet jó napja. Tedd meg, ami tőled telik, vedd komolyan, de ne éld meg tragédiaként, ha valami nem sikerül. Tekints mindig előre, a jövőn még lehet javítani.

Egy-egy vizsga után fújd ki magad kicsit. Jobb, ha a vizsga után legalább néhány óra pihenőt tartasz a vizsga sikerességétől függetlenül.

Máthé Ágnes Réka

0 Tovább

diákmunka

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek